آخرین اخبار

طعنه سنگین فاطمه هاشمی به شمخانی درباره نحوه فوت پدرش

اظهارات اخیر علی شمخانی درباره فوت هاشمی رفسنجانی با واکنش صریح دخترش، فاطمه هاشمی روبه‌رو شد و گفت: چرا هفت سال قبل، در موردرحلت پدرم، نظر دیگری داشتید و امروز ادعای جدیدی را مطرح کرده اید؟!

اشتراک گذاری
24 دی 1402
کد مطلب : 11146

اظهارات اخیر علی شمخانی درباره فوت هاشمی رفسنجانی با واکنش صریح دخترش، فاطمه هاشمی روبه‌رو شد و گفت: چرا هفت سال قبل، در موردرحلت پدرم، نظر دیگری داشتید و امروز ادعای جدیدی را مطرح کرده اید؟!

نظر فاطمه هاشمی درباره علت فوت پدرش

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی چند روز گذشته، فاطمه هاشمی، دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به مناسب هفتمین سالگرد رحلت پدرش، در گفتگویی با روزنامه اعتماد به بیان مسائل مهمی از روزهای قبل از فوت آیت‌الله هاشمی پرداخت و گفت: « من شنبه (روز قبل از فوت) تمام مدت کنار بابا بودم. شب هم وقتی ایشان راهی منزل شد من به خانه خودم رفتم و کارهایی که داشتم را انجام دادم و دوباره به خانه ایشان رفتم. بابا معمولا ساعت ۱۰ و نیم می‌خوابید و تا زمانی که خوابید آنجا بودم و بعدش به منزل خودم برگشتم. روز یکشنبه هم از صبح ۳-۴ مرتبه با ایشان تلفنی صحبت کردم که خودشان هم به من زنگ زد و گفت که من دارم به استخر می‌روم. من احساس می‌کنم شاید ایشان خودش یک چیزهایی فهمیده بود، چون هیچ ‌وقت روز یکشنبه خودش تماس نمی‌گرفت که تو و مادرت به آنجا (استخر) بیایید. هیچ ‌وقت یکشنبه تماس نمی‌گرفت. من گفتم که مامان ناهار میهمان است، اما تماس می‌گیرم که ببینم می‌آید یا خیر؛ چون منزل دخترخاله‌ام میهمان بود. با مادرم تماس گرفتم و گفت که تا ۵-۶ عصر آنجا هستم. بعد بابا به من گفت که خودت بیا؛ ‌ای کاش رفته بودم (گریه می‌کند) گفتم من وقت دندانپزشکی دارم؛ بیایم؟ گفت نه دیگر دکتر داری. من فیلم آن روز بابا را دارم که جلسه کمیسیون انرژی را در مجمع برگزار کرد. همه می‌گفتند آقای هاشمی چند بار این پله‌ها را بالا و پایین رفت. ما خیلی هم پیگیری کردیم ولی آقای شمخانی ادامه نداد.»

وی با اشاره به علت عدم پیگیری‌ها بیان کرد: «آخرین جلسه‌ای که آقای شمخانی ما را به شورای عالی امنیت ملی دعوت کرد، به ما گفت که من دیگر بیشتر از این نمی‌توانم موضوع را ادامه دهم و به من می‌گویند که تو می‌خواهی آقای هاشمی را شهید اعلام کنی! جمله‌ای بود که ایشان به ما گفت در حالی که ما شواهد زیادی داریم.»

دختر آیت‌الله هاشمی، درباره پیگیری‌های حسن روحانی هم گفت: «من که خودم با آقای روحانی صحبت نکردم، اما گزارشی که آقای شمخانی برای آقای روحانی فرستاد را آقای روحانی قبول نکرده است. زیرش پاراف کرده و فقط می‌دانیم که قبول نکرده‌اند و گویا سوالی مطرح کرده‌اند. آقای شمخانی هم مستقیم گفتند که ادامه نمی‌دهم. اول گفتند ادرارش آلوده بوده و بعد گفتند حوله‌اش هم آلوده بوده است. گفتم حتما وقتی در بیمارستان سوند زدند و درآوردند، حوله را زیرش گذاشته بودند و از این طریق آلوده شده است؛ بعد از جلسه با عمویم و پزشکانی که آنجا بودند، تماس گرفتم و پرسیدم که آیا زیر پای بابا حوله‌ای وجود داشت که گفتند هیچ حوله‌ای نبوده است. همیشه یک چیزی شبیه اسپیکر (یا اف‌اف) بود که با آن به بیرون زنگ می‌زد، اما همان روز آن را هم جمع کرده بودند و گفتند که خود حاج‌آقا گفتند جمعش کنید!»


بیشتر بخوانید: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مرگ طبیعی درگذشت؟


این اظهارات فاطمه هاشمی، با واکنش علی شمخانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی روبه‌رو شد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پس از فوت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دلیل علاقه و حساسیت شخصی و همچنین تاکید مستمر مقامات عالی، پرونده فوت ایشان بلافاصله با حضور مجرب‌ترین کارشناسان و استفاده از مدرن‌ترین آزمایشگاه‌ها به دقت بررسی شد و بدون هیچ ابهامی، قطعیت طبیعی بودن فوت ایشان به تأیید رسید.»

پس از توئیت شمخانی، پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی، متنی را به نقل از فاطمه هاشمی منتشر کرده و در آن آمده است: «چرا هفت سال قبل، در موردرحلت پدرم، نظر دیگری داشتید و امروز ادعای جدیدی را مطرح کرده اید؟! امام حسین(ع) فرمود: «اِن لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعادَ کونوا احراراً فی دنیا کم؛ اگر دین ندارید و از معاد نمی‌ترسید، پس در دنیایتان آزاده باشید» والسلام.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =